יום ג', כד’ בכסלו תשע”ח
דף הבית דבר המנהל אתר הניסוי מרכז הפצה אלבום תמונות
חדר מורים בגרויות מרחבים משמעותיים מעורבות חברתית חינוך טכנולוגי מקצועי יצירת קשר

דמות הבוגר הרצוי בית ספר "צורים" הינו בית ספר לחינוך מיוחד המיועד לתלמידים בעלי הפרעות נפשיות ותלמידים המאופיינים כבעלי ASD בתפקוד גבוה. מתוך ההבנה וההכרה שתלמידנו לוקים בהפרעות נפש ובעיות תקשורת על כל המשתמע מכך, נותן בית הספר מענה כוללני ופרטני ללקויות אלו. השאיפה היא שהתלמיד יעבור תהליך אישי וקבוצתי מותאם, בארבעה מימדים עיקריים: טיפולי-רגשי חברתי לימודי הכשרה לחיים עצמאיים ארבעה מימדים אלו שזורים האחד בשני ומחויבים לקידומו של התלמיד לתפקוד נורמטיבי, כמה שניתן, וזאת בהתאמה למצבו. העשייה הבית ספרית מושתתת על המפגש בין ארבעת המימדים – מפגש פעיל, ביקורתי, יצירתי, טיפולי, שיקומי ועתיר חשיבה. תפיסת העולם ההוליסטית בביה"ס, רואה באדם מכלול של גוף, נפש ודעת, אלה הם מרכיבי השלם השואפים לפעול תמיד בשלמות ובאיזון. ההנחה היא שכאשר קיימת חסימה בפעולת אחד המרכיבים נפגעים מיד האחרים. שלושת המרכיבים משפיעים ומושפעים האחד מהשני, כל אחד מהם הוא בעל עוצמה, ומתעצם כאשר ניכרת עליו השפעת האחרים. בבסיס התפיסה עומדת העמדה, שניתן לקדם כל תלמיד למרות קשייו ולהביא אותו למימוש הפוטנציאל האישי הגלום בו, ולכך נדרש הצוות למצוא את הדרכים להגיע לכך. לאור כל זאת בונה צוות בית הספר, לעיתים יחד עם התלמיד ולעיתים מציב בפני התלמיד, את המסלול שבו רצוי שהוא יעבור, על מנת להביא אותו למצב תפקודי מיטבי, ככל האפשר, עם אמצעים לעצמאות ומימוש עצמי. תהליכי אבחון תלמיד המתקבל ללימודים בבית הספר עובר תהליך של אבחון ומיון בכמה תחומים: שפה, מתמטיקה, אנגלית וכישורים חברתיים. תהליך האבחון עוזר בקביעת תכנית הלימודים האישית וההערכה נעשית כל פעם מחדש, לאורך כל תקופת לימודיו בבית הספר, לצורך עדכון והתאמה של תכנית הלימודים. תל"א תוכנית לימודים אישית – היא תוכנית פעולה אישית לכל תלמיד, הקובעת את צרכיו בתחומים שונים (אקדמי, קוגניטיבי, התנהגותי, רגשי, חברתי, כישורי חיים, תקשורתי -שפתי, חושי, תעסוקתי, מוטורי). התל"א מאפשרת לכל תלמיד, למצות את סך כל הפוטנציאל הטמון בו ולפתח את השאיפה להגיע למצוינות אישית תוך מעורבות חברתית. היא מתבססת על תיאור מצבו הנוכחי, כפי שנקבע בתהליך של הערכה ואבחון. מותאמת לגיל ולמצב התלמיד. נבנית בשיתוף צוות רב מקצועי, ומסתמכת על נקודות הכוח של התלמיד, תוך שאיפה לחזק את המוקדים הדורשים חיזוק. לב העבודה הוא בקביעת מטרות ויעדים לעבודה, תוך פירוט האמצעים, ודרכי התחברותם של כל הצוות במימוש היעדים, תוך שאיפה להגיע למטרות, בתחומי הדעת השונים והתרפיות השונות. התוכנית דינמית ומשתנה בהתאם לשינויים החלים אצל התלמיד, עוברת תהליכי בקרה והערכה מחודשת במהלך השנה באופן שוטף, במחציתה ובסיומה של השנה. תהליכי הבקרה וההערכה מובילים לשינויים בעת הצורך, ומתן המלצות להמשך. ההורים והתלמידים שותפים בתהליך: בשלב ראשוני- בקבלת מידע רלוונטי שיש לו השלכות על תפקודו של התלמיד במסגרת, לאחר מכן – יידוע ההורים והתלמידים על התל"א, תוך מתן הזדמנות להביע דעתם ולהציע שינויים, מתן מידע לגבי ההתקדמות לאורך השנה, ובסיומה של השנה – דיווח והערכה מסכמת בכל התחומים, והמלצות לשנה"ל הבאה.

 
 
למידה בשעת חירום
חדשות
מידע להורים ולתלמידים
חגים וימי זכרון
הכיתות שלנו
מקצועות לימוד
מעורבות חברתית
תוצרי תלמידים
טיולים וסיורים
פעילויות בית ספריות
פעילות חופשות
אורח חיים בריא ומקיים
חיים ברשת
תמונות מחיי בית הספר
טוב לדעת...
ארכיון