יום ו', י’ בחשון תשע”ט
דף הבית דבר המנהל אתר הניסוי אלבום תמונות
חדר מורים בגרויות מרחבים משמעותיים מעורבות חברתית חינוך טכנולוגי מקצועי יצירת קשר

תלמידי בית הספר נחשפים במהלך לימודיהם בבית הספר למגוון היבטים של תחום האומנויות ששזורים בתוכו אומניות פלסטיות, מוסיקה, מלאכה ועוד. בבית הספר יש מגמת אומנות של 5 יחידות לימוד ונחשבת למקצוע מוגבר שדרוש לקבלת תעודת בגרות מלאה. מוסיקה תיפוף - שיעורי נגינה על מערכת תופים ודרבוקות. השיעורים מתקיימים בקבוצות ובאופן פרטני ומאפשרים לתלמידים ביטוי דרך כלי הנגינה ושיפור שליטה במקצב ובמוטוריקה. השיעורים תורמים לפיתוח קואורדינציה, קריאת תווים, אלתור ותרגילי טכניקה שונים. חבורת זמר - בבית הספר שתי קבוצות שירה: חבורת זמר והרכב קולי. התלמידים מתנסים ולומדים טכניקות של פיתוח קול: פיתוח נשימה נכונה, חיזוק השרירים המעורבים בהפקת הקול, חימום הקול, דיקציה ועוד. חבורת הזמר שרה בעיקר שירים של יוצרים וזמרים ישראלים והדגש העיקרי הוא שאפשר להפיק הנאה משירה בקבוצה והאזנה למוסיקה. בהרכב הקולי, המקהלה, התלמידים מתנסים בהגשת השיר, הבנת המסר והמשמעות של השיר, שירה בשני קולות וכמובן הופעות מול קהל ועל במה. חבורת הזמר והמקהלה מופיעים בפעילויות השונות בבית הספר, במופע המוסיקלי ובקהילה. נגינה - שיעור נגינה בפסנתר\אורגנית מתבצע באופן פרטני, ומאפשר למצוא לכל התלמיד את הנתיב האישי בלימוד הנגינה, מותאם לגיל, לנתונים המוזיקליים ולנתונים הפיזיים שלו. החינוך המוזיקלי והאינסטרומנטלי, שמקבל תלמיד בשיעורי נגינה, מפתח תכונות חשובות כמו רגישות, טעם טוב, גישה חיובית, משמעת וכוח רצון. בתהליך רכישת הרגלי נגינה בכלי (פסנתר\אורגנית) נקבעים קווי אופי חשובים כמו עקשנות, נחישות, חתירה להישגים, ריכוז, קשב ועוד. אומנויות ציור - בשיעור מושם דגש על יצירת קשר דו -סטרי בין אומנות חזותית, על שפתה ומושגיה, לבין התלמיד היוצר. המטרה לפתח את היכולת האישית של התלמיד לתת ביטוי לעולמו הפנימי באמצעות יצירותיו, על ידי עידוד יוזמה, בחירה ופיתוח נושאי עבודה וכן יצירת קשר בין התלמיד לבין חומרים, כלי עבודה ודרכי עבודה שונות. כמו כן מכירים התלמידים יצירות אמנות מתקופות שונות באמצעות ספרי אמנות, שימוש באינטרנט וביקור בתערוכות, במטרה לעורר את סקרנותם ולהעשיראת ידע העולם שלהם. תיאטרון בשעורי התאטרון הכיתתים התלמידים לומדים את שפת התיאטרון -יחסי קהל במה,הגדרת חלל בימתי,בניית דמויות,דיאלוגים ויצירת מצבים דרמתיים. דרך שפת התיאטרון חווים התלמידים אפשרות לבטא עצמם ,לראות את האחרים וללמוד להגיב אליהם הן בשפת הגוף והן באופן מילולי. דרך משחקי תיאטרון , אילתורים, המצאת סיפורים ועבודה עם טקסטים דרמתיים מרחיבים המשתתפים את ראיית העולם שלהם .בשעורים נבניית התנסות דרך משחק במצבים הלקוחים מחיי יום יום .הפעילות נותנת הזדמנות להעשיר את עולמם החיצוני והפנימי. תוך כדי הפעילות מקבלים התלמידים הזדמנות לפיתוח רגישות לעולמם של אחרים. שעורי התאטרון נותנים במה לגעת בחיים, לממש שאיפות ולשחק רצונות תוך כדי למידה של הפרדה בין הבמה לקהל ובין מציאות לדמיון. צילום - בשעורי הצילום התלמידים ילמדו לפתח דרך ראייה ייחודית ואישית, תוך כדי הכרת המצלמה (הצמצם ומד המהירות), וחשיפתם לצילום אמנותי ועכשווי.

 
 
חדשות
מידע להורים ולתלמידים
הכיתות שלנו
מקצועות לימוד
מעורבות חברתית
תוצרי תלמידים
טיולים וסיורים
פעילויות בית ספריות
פעילות חופשות
אורח חיים בריא ומקיים
חיים ברשת
תמונות מחיי בית הספר
ארכיון
למידה בשעת חירום







.