יום ו', כו’ באב תשע”ז
דף הבית דבר המנהל אתר הניסוי מרכז הפצה אלבום תמונות
חדר מורים בגרויות מרחבים משמעותיים מעורבות חברתית חינוך טכנולוגי מקצועי יצירת קשר

תלמידי בית הספר נחשפים במהלך לימודיהם בבית הספר למגוון היבטים של תחום האומנויות ששזורים בתוכו אומניות פלסטיות, מוסיקה, מלאכה ועוד. בבית הספר יש מגמת אומנות של 5 יחידות לימוד ונחשבת למקצוע מוגבר שדרוש לקבלת תעודת בגרות מלאה. מוסיקה תיפוף - שיעורי נגינה על מערכת תופים ודרבוקות. השיעורים מתקיימים בקבוצות ובאופן פרטני ומאפשרים לתלמידים ביטוי דרך כלי הנגינה ושיפור שליטה במקצב ובמוטוריקה. השיעורים תורמים לפיתוח קואורדינציה, קריאת תווים, אלתור ותרגילי טכניקה שונים. מעבר לצלילים - בשיעורי המוסיקה "מעבר לצלילים" רוכשים התלמידים ידע מוסיקלי נרחב ונחשפים לסוגי מוסיקה שונים ומגוונים, בעיקר למוסיקה הקלאסית. ההתייחסות אל המוסיקה היא כאל שפה אוניברסאלית והמושגים המוסיקליים נלמדים הן בעברית והן באיטלקית (כמקובל בתחום). בנוסף, מושם דגש על אופן השימוש באלמנטים מוסיקליים לצורך הבעת רגשות ועל למידה הכוללת האזנה אקטיבית למוסיקה ולתחושות הפיזיות שהיא מעוררת, מתוך אמונה שלמידה "דרך הגוף" מביאה להבנה ולהפנמה טובה יותר של המושגים הבסיסיים שנלמדים. חבורת זמר ומקהלה - בבית הספר שתי קבוצות שירה: חבורת זמר והרכב קולי. התלמידים מתנסים ולומדים טכניקות של פיתוח קול: פיתוח נשימה נכונה, חיזוק השרירים המעורבים בהפקת הקול, חימום הקול, דיקציה ועוד. חבורת הזמר שרה בעיקר שירים של יוצרים וזמרים ישראלים והדגש העיקרי הוא שאפשר להפיק הנאה משירה בקבוצה והאזנה למוסיקה. בהרכב הקולי, המקהלה, התלמידים מתנסים בהגשת השיר, הבנת המסר והמשמעות של השיר, שירה בשני קולות וכמובן הופעות מול קהל ועל במה. חבורת הזמר והמקהלה מופיעים בפעילויות השונות בבית הספר, במופע המוסיקלי ובקהילה. מחול - בשיעורי מחול התלמידים שותפים בבחירת המוסיקה, סגנון הריקוד ובניית הכוריאוגרפיה. הם מביעים את עצמם בתנועה ומפתחים את דרכי התנועה האישית שלהם. תהליך הלמידה מתבצע באמצעות מרכיבים, מ"כתב תנועה אשכול וכמן", המסייעים בחידוד והבנה מעמיקה לתהליכי תנועה המתבצעים בזמן ובמרחב. שיעורי המחול הם חלק מההוויה ומעולמם האישי של התלמידים ויוצרים שיתוף וגיבוש קבוצתי. נגינה - שיעור נגינה בפסנתר\אורגנית מתבצע באופן פרטני, ומאפשר למצוא לכל התלמיד את הנתיב האישי בלימוד הנגינה, מותאם לגיל, לנתונים המוזיקליים ולנתונים הפיזיים שלו. החינוך המוזיקלי והאינסטרומנטלי, שמקבל תלמיד בשיעורי נגינה, מפתח תכונות חשובות כמו רגישות, טעם טוב, גישה חיובית, משמעת וכוח רצון. בתהליך רכישת הרגלי נגינה בכלי (פסנתר\אורגנית) נקבעים קווי אופי חשובים כמו עקשנות, נחישות, חתירה להישגים, ריכוז, קשב ועוד. אומנויות ציור - בשיעור מושם דגש על יצירת קשר דו -סטרי בין אומנות חזותית, על שפתה ומושגיה, לבין התלמיד היוצר. המטרה לפתח את היכולת האישית של התלמיד לתת ביטוי לעולמו הפנימי באמצעות יצירותיו, על ידי עידוד יוזמה, בחירה ופיתוח נושאי עבודה וכן יצירת קשר בין התלמיד לבין חומרים, כלי עבודה ודרכי עבודה שונות. כמו כן מכירים התלמידים יצירות אמנות מתקופות שונות באמצעות ספרי אמנות, שימוש באינטרנט וביקור בתערוכות, במטרה לעורר את סקרנותם ולהעשיר את ידע העולם שלהם. מקרמה - התלמידים לומדים טכניקות שונות של קליעת חוטים ויוצרים בטכניקות אלו דברים מיוחדים כגון: מפיות, נרתיקים לטלפונים ניידים, כיסויים למחשב, חגורות ותיקים לקישוט, לשימוש אישי או כמתנות. הסדנה מקנה לתלמידים התנסות בעבודה יצירתית. מלאכה - התלמידים נחשפים למיגון רחב של חומרי גלם, כגון: בדים שונים בעלי טקסטורה מגוונת, חוטים להפקת תוצרים וחומרי גלם. מטרת השיעור להקנות לתלמידים מיומנויות עבודה, ערכים של סדר, ניקיון, אסתטיקה, רצף ומחזוריות. המיומנויות שרוכשים התלמידים עוזרות להם בכל קשת הפעילות והלמידה בבית הספר. בעוביים שונים וחרוזים מסוגים שונים. במקביל לומדים התלמידים טכניקות מגוונות. צילום - בשעורי הצילום התלמידים ילמדו לפתח דרך ראייה ייחודית ואישית, תוך כדי הכרת המצלמה (הצמצם ומד המהירות), וחשיפתם לצילום אמנותי ועכשווי.

 
 
למידה בשעת חירום
חדשות
מידע להורים ולתלמידים
תוצרים מתוקשבים
חגים וימי זכרון
הכיתות שלנו
מקצועות לימוד
מעורבות חברתית
דיבור בציבור
תוצרי תלמידים
טיולים וסיורים
פעילויות בית ספריות
פעילות חופשות
אורח חיים בריא ומקיים
חיים ברשת
תמונות מחיי בית הספר
טוב לדעת...






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS