יום ג', כד’ בכסלו תשע”ח
דף הבית דבר המנהל אתר הניסוי מרכז הפצה אלבום תמונות
חדר מורים בגרויות מרחבים משמעותיים מעורבות חברתית חינוך טכנולוגי מקצועי יצירת קשר

חינוך חברתי בבית ספר "צורים" מטרת העל של החינוך החברתי היא טיפוח האוטונומיה של היחיד על מנת שיוכל לקיים חיים של איכות. אנחנו, ב "צורים", שמים דגש על פיתוח כישורים ומיומנויות לחיים עצמאיים יחד עם היכולת ליצור קשרים חברתיים משמעותיים. אנו שואפים לפתח בוגרים בעלי מודעות עצמית ובחירה חופשית, המציבים לעצמם מטרות, מממשים אותן ומעריכים את תוצאות מעשיהם ולטפח מוטיבציה להמשך למידה ומעורבות יזומה ופעילה בחיים החברתיים ובחיי העבודה לאחר היציאה מבית הספר. אנו מאמינים, שפיתוח המיומנויות האלו יוביל את תלמידינו להיות בוגרים עצמאיים ומועילים לחברה. תכנית החינוך החברתי-ערכי בבית הספר, הינה כחוט השזור בין שיעורי החינוך, מקצועות הלימוד המגוונים, פרויקטים בתחומי דעת שונים, פעילויות בית ספריות, טיולים וסיורים, לוח המועדים והחגים השנתי. התכנית מתקדמת ובונה נדבך על נדבך ורובד על רובד את הסולם הערכי של בוגרי ביה"ס. החינוך החברתי אינו נישה פינתית בבית הספר, אלא תופס מקום מרכזי במערך הלימודים הבית ספרי, במערכת האישית של כל תלמיד, בפרויקטים פדגוגיים שונים בבית הספר וב "שיח חדר-מורים". אנו רואים במימד החברתי, המקיים ממשק עם המימדים האחרים, חלק מהותי בקידומם של התלמידים ככל הניתן לתפקוד מיטבי. בתחילת כל שנה יש חשיבה מחודשת להתאמת התכניות השונות לשכבות המשתנות ולכיתות השונות בהרכבן ובאופיין. חינוך חברתי - רציונאל בית ספרי החינוך החברתי בביה"ס מתפתח בשלושה צירים: הציר הערכי - חינוך לאורח חיים דמוקרטי, סולידאריות ואחריות חברתית, מנהיגות ומעורבות, זהות יהודית - ישראלית, מחויבות למדינת ישראל. הציר ההתפתחותי - התפתחות הבוגרים מהפרט - לקבוצה - כיתה - שכבה - ביה"ס - קהילה - מדינה - עולם. ציר הזמן - לוח השנה, פתיחה וסיום שנה, מעברים. החינוך החברתי יבוא לידי ביטוי במהלך שנת הלימודים ובחופשות בפעילות החברתית- ערכית היומיומית של מורי ותלמידי ביה"ס בתחומים רבים ומגוונים. 1. מעורבות חברתית- קהילתית- אזרחית ביה"ס חרט על דגלו להוביל את נושא המעורבות של התלמידים, ברמה הקהילתית- עירונית. כמדי שנה נושא ההתנדבות והמעורבות בקהילה מהווה פרק משמעותי בחינוך החברתי ובתפיסה כולה. תלמידי ביה"ס מקדישים זמן ומחשבה לעשייה חברתית-ערכית והופכים לאזרחים מעורבים, איכפתיים ומשפיעים בחיי החברה והקהילה. אנו מאמינים כי בעקבות המעורבות החברתית המעשית של התלמיד, שאנו מאפשרים בביה"ס, מתחוללים שינויים אישיים בחייו. שינויים אלו תורמים לדימוי עצמי גבוה, לתחושת עצמאות ושליטה, להערכה עצמית וליכולת עצמית גבוהה, להצלחה בלימודים, לחיזוק תחושת השייכות ולהגברת תחושת החוסן האישי והמסוגלות האישית. פעילויות בתחום זה: פרויקטים כיתתיים-שכבתיים להתנדבות ומעורבות תוך למידה בשיעורי החינוך והתנסות מעשית-קבוצתית במסגרות של תרומה לקהילה: איסוף תרומות ומכירת תוצרים למטרות חברתיות שונות, פעילות במעון יום לקשישים ועבודה בעסק החברתי. פרויקט תעודת בגרות חברתית - בית הספר מוביל תכנית בה תלמידי החטיבה הבוגרת מוכשרים למעורבות בקהילה במסגרת כיתתית/אישית, במקומות השמה נבחרים ומתנדבים או פעילים חברתיים בין כותלי ביה"ס או בקהילה ע"פ רצונם והתאמתם באופן אישי. בתום 3 שנות התנדבות ועמידה בתנאים ידועים מראש, יהיו זכאים לתעודת בגרות חברתית של משרד החינוך. 2. בכל הכיתות נקדם את העיסוק בחשיפה וטיפול בתוכניות מניעה תוך דיון בנושאי הלחץ החברתי, פיתויים, נטילת סיכונים ותהליכי קבלת החלטות. הנושאים: מניעת התמכרויות לעישון, אלכוהול וסמים תוכניות זהירות בדרכים, הולך רגל, ונהיגה בטוחה יחסים בין המינים אלימות - יצירת אקלים מיטבי צריכה נבונה של אמצעי תקשורת 3. חגים ומועדים – ציון מועדים בלוח השנה העברי וכן ימים בין-לאומיים מיוחדים בטקסים ופעילויות חברתיות. 4. תוכניות נבחרות וייחודיות: שנת בת מצווה/בר מצווה פיתוח כישורי מנהיגות – מועצת תלמידים, הנהגה ירוקה, תלמידים מובילי שינוי, חונכות. תוכנית מובנת וליווי של התלמידים להוצאת תעודת זהות. הכנה למסע לפולין לתלמידים המתאימים. גיבוש תוכנית וליווי לתלמידים המתאימים לשירות לאומי, התנדבות לצבא. ליווי והכנה לפרידה מבית הספר וסיום הלימודים. 5. פעילויות מגוונות ומאתגרות בחופשות בתוך ביה"ס ומחוץ. 6. סל תרבות - אנו יוצאים להצגות ולמופעים במוסדות תרבות שונים בסביבה. בהצגות ומופעים אלו נחשפים תלמידינו לאוצר תרבותי, מעשירים את עולמם ופוגשים תלמידים ומורים מבתי ספר אחרים. החשיפה תורמת להרחבת האופקים, להעשרה רוחנית, לפיתוח טעם אישי איכותי, להגברת המעורבות החברתית, לסובלנות ולקשב. החשיפה לאמנות איכותית מעניקה לתלמידינו נקודות ראות חדשות והבנה של הוויה מורכבת, והיא יוצרת תשתית תרבותית משותפת לתלמידים. בנוסף בית הספר מקדם שיח חברתי ערכי ורפלקטיבי תוך חשיפת התלמידים לאירועים המתרחשים במדינה ובעולם. התלמידים משתתפים בשיח ומגבשים את זהותם תוך היחשפות למגוון הדעות והאמונות הקיימות בחברה.

 
 
למידה בשעת חירום
חדשות
מידע להורים ולתלמידים
חגים וימי זכרון
הכיתות שלנו
מקצועות לימוד
מעורבות חברתית
תוצרי תלמידים
טיולים וסיורים
פעילויות בית ספריות
פעילות חופשות
אורח חיים בריא ומקיים
חיים ברשת
תמונות מחיי בית הספר
טוב לדעת...
ארכיון